układ tichelmana
sydonczyk
2004-09-16 16:19:44 UTC
Hej.
Moze mi ktos przyblizyc zalety laczenia kotlow w ukladzie tichelmana?Wiem
jak taki uklad wyglada i ze powinno sie go stosowac do kotlow takiej samej
mocy. Pozostaje jednak dla mnie jak na razie zagadka "dlaczego "?I
oczywiscie jakie sa korzysci plynace z tego.
Pawel.
Łagoda
2004-09-17 05:25:29 UTC
W celu wyrównania oporów, dokładnie to w celu uzyskania takej samej
oporności obiegów przez poszczególne kotły. będzie wtedy do kazdego z kotłów
tyle samo kolanek i tyle samo metrów rur. Wg mnie nie ma to sensu jeśli
każdy z kotłów jest wyposażony we własną pompę obiegu kotłowego. Tylko wtedy
warto jeśli kilka kotłów ma ma wspólną pompę.