Dlaczego wlazy kanalizacyjne sa okragle?
Maciej Szymanski
2008-11-28 10:00:57 UTC
Post by tornad
Nie jest najgorzej; Wiekszosc Uczestnikow testu, na pierwsze pytanie
odpowiedziala dobrze. Robi sie je okragle z powodu uniemozliwienia wpadniecia
pokrywy do wlazu.
Dodał bym jeszcze jeden powód - zamykając właz (ciężki i nieporęczny)
nie trzeba dopasowywać go kątowo do studzienki. Jakieś znaczenie może
mieć też technologia - właz jest przecież odlewem żeliwnym, a przy
odlewaniu okrągłego włazu nie ma problemu z wypełnienem naroży formy.
Azaliż włazy do studzienek telekomunikacjunych mają postać prostokąta z
zaokrąglonymi rogami (te betonowe) i też działają. Czyli pewnie duże
znaczenie ma też tradycja...

Maciek
sok marchwiowy
2008-11-28 10:41:16 UTC
Post by Sqeeb
Żeby być bliżej to ilość złożeń jest jednocyfrowa.
7 bo to dobra liczba.
6 też jest dobrą liczbą.
No i nie można zapomnieć o 5.
Sądzę, że 8 też ma jakieś szanse.
No i nie zapominajmy o połówkach...
Trafiłem? ;-)
Pozdrawiam,
Sqeeb
Doświadczenie jest miarą poznania świata. Jak będziesz w kibelku to weź listek
papieru toaletowego i go poskładaj. Będziesz wiedział a nie trafiał.
tornad
2008-11-28 11:18:34 UTC
Post by Adrian S.
Post by tornad
Nie jest najgorzej; Wiekszosc Uczestnikow testu, na pierwsze pytanie
odpowiedziala dobrze. Robi sie je okragle z powodu uniemozliwienia
wpadniecia pokrywy do wlazu.
[ciach]
Przyznam, że spodobało mi się. Proszę o więcej pytań!
--
Adrian Socho
"dyskietki? Chodzi o te małe plastikowe kwadraciki

A z rodzimych, ktore ja czesto zadawalem jako swoisty test na inteligencje.
Byl sobie Goral, ktory mial 4 doroslych synow i kawal pola w ksztalcie
kwadratu. Zebral razu pewnego swoich synow i rzekl: Jestescie dorosli, zenic
sie chcecie, ja tego pola do grobu nie wezme, wiec zrobcie tak. Ja z tego
kwadratu zostawiam jeszcze dla siebie i mojej baby a waszej matuli, dokladnie
1/4 czyli taki mniejszy kwadracik na jednym rogu. Pozostale 3/4 podzielcie
miedzy siebie na 4 rowne kawalki ale tak, coby kuzden byl jednakowy zarowno co
do arealu jak i do ksztaltu zeby mi potem ktorys z was nie jojczal ze brat to
ma kwadrat a ja dlugasna kiszke pola a inny tyrojkat jaki.
No i synowie dwa dni dumali, wreszcie tak jak ojciec chciol, pole podzielili.
Kazdy dostal jednakowy kszaltem i powierzchnia kawalek pola.
Kawalek papieru, korzystnie kratkowanego i jazda; dzielic to wg. zalecen
gorala. Powodzenia.
Konrad Anikiel
2008-11-28 12:03:18 UTC
Post by tornad
No to sru...
Dawali tam jeszcze jedno pytanie, ktore brzmialo: jak bys policzyl(a) ilosc
budek telefonicznych na Manhattannie.
A jaka to firma i do jakiego ludzia to pytanie zadawała? Inżynierska
inżynierowi? Inżynierska managerowi? Managerska managerowi? Wojskowa?
Transportowa? Naukowa? W każdym przypadku odpowiedź będzie inna.
Konrad
myszek
2008-11-28 13:25:22 UTC
Post by tornad
A z rodzimych, ktore ja czesto zadawalem jako swoisty test na inteligencje.
[...]
Post by tornad
Kawalek papieru, korzystnie kratkowanego i jazda; dzielic to wg. zalecen
gorala. Powodzenia.
To jest stare i znane. Spotkalem sie z ta zagadka dawno temu,
a troche pozniej poznalem jej dalszy ciag - jako test na
bezwladnosc umyslu.

Otoz
1. bierzemy kawalek kartki w kratke, rysujemy kwadrat 4x4 kratki
z wycietym naroznym kwadracikiem 2x2 (taki katownik)
i nalezy go podzielic na 4 jednakowe czesci. Czyli dokladnie to
zadanie ktore podales. Wychodza 4 figury po 3 kratki kazda.

2. rysujemy kwadrat 4x4 kratki, tym razem z wycieta tylko jedna
kratka w rogu - nalezy podzielic go na 5 jednakowych czesci.
Dla kazdego, kto rozwiazal poprzednie zadanie, to drugie jest
latwe.

3. a teraz uwaga - rysujemy kwadrat 4x4, w calosci. Nalezy
podzielic go na 5 jednakowych czesci. Czas, start.

Przecietnie ludzie zastanawiaja sie nad tym pare minut, niektorzy
wyrazaja przypuszczenie ze to niemozliwe, a potem nagle wala sie
w leb. Mocno. :-)

pozdrowienia

krzys
--
_^..^_)_
\ /
\____/
nadir
2008-11-28 14:02:23 UTC
Przeciez kwadrat mozna podzielic na dowolną liczbę prostokątów
Rafal
2008-11-28 12:27:13 UTC
Post by myszek
3. a teraz uwaga - rysujemy kwadrat 4x4, w calosci. Nalezy
podzielic go na 5 jednakowych czesci. Czas, start.
Nie ma napisane że należy go podzielić bez reszty

no i oczywiście jak już napisał nadir - prostokąty o wymiarach 4x(4/5)

jeżeli podział miałby nastąpić tylko po liniach kwadracików 4x4 i bez
reszty, to jest to niemożliwe ponieważ ich liczba jest niepodzielna przez 5
Pozdrawiam
Rafał
abr
2008-11-28 14:23:56 UTC
Post by tornad
Jest to swoisty test dla mlodych inzynierow, ktorzy winni miec wiedze z
roznych dziedzin czy dyscyplin naukowych.
Moja corka miala te pytania jako sprawdzian jej wiedzy gdy starala sie o
przyjecie do duzej firmy amerykanskiej. I chyba odpowiedziala dobrze skoro ja
przyjeli.
Pamietam gdy w czasie wojny w Wietnamie w Polsce nie bylo mozna dostac
tawlazow kamalizacyjnych. Jak sie pozniej okazalo cala produkcja szla do
Wietnamu. Taki wkopany w ziemie odlew sluzyl Wietkongowi jako stanowisko
otgniowe pojedynczego strzelca. Ale to dygresja.
Dlaczego nie robia wlazow kwadratowych, przecie i tansze w produkcji i
pakowniejsze bylyby... Potem jeszcze zdaje sie cos o talerzach, tzn o ich
ksztalcie byla mowa ale to nie wazne.
Drugie pytanie, ktore jej zadano bylo proste; ile razy duzy arkusz papieru
mozna poskladac skladajac go na pol, potem to zlozenie znowu na pol itd.
I trzecie pytanie: dlaczego gdy jest niz baryczny to bedzie deszcz a jak
barometr idzie w gore, to bedzie piekna sloneczna pogoda?
Odpowiedzi oczywiscie znam, ciekaw bylbym stanu wiedzy naszych, szczegolnie
mlodych inzynierow, zarzadcow, marketingowcow itp.
Po co najmniej 10 wypowiedziach (odpowiedziach) napisze poprawne odpowiedzi.
Zapraszam.
Jaka to firma?
myszek
2008-11-28 14:34:48 UTC
Post by nadir
Post by myszek
3. a teraz uwaga - rysujemy kwadrat 4x4, w calosci. Nalezy
podzielic go na 5 jednakowych czesci. Czas, start.
Przeciez kwadrat mozna podzielic na dowolną liczbę prostokątów
Bingo. Bez zadan wstepnych ta odpowiedz jest oczywista...

pozdrowienia

krzys
--
_^..^_)_
\ /
\____/
tornad
2008-11-28 14:43:16 UTC
Post by myszek
 A z rodzimych, ktore ja czesto zadawalem jako swoisty test na
inteligencje.
Post by myszek
[...]
[...]
Pieknie i niedrogo to opisales pozbawiajac przyjemnosci mocnego walniecia sie
w leb tych niewielu piszacych i czytajacych na tej grupie...
Gdy ze trzydziesci lat temu zadalem to zadanie mojemu koledze z pracy, ktory
mial ambicje matematyczne, byl zalamany a ja go jeszcze podjudzalem co by moze
rachunkiem calkowym to rozwiazal.
- Nie da sie, bo na narozach wyjdzie nieciaglosc funkcji - odrzekl...

Jedno co w Twej wypowiedzi jest cenne to to, ze jest to test na "bezwladnosc"
umyslu. I chyba to jest blizsze prawdy w kontekscie testu na inteligencje.

Pzdr.
tornad
2008-11-28 14:47:50 UTC
Post by abr
Post by tornad
mlodych inzynierow, zarzadcow, marketingowcow itp.
Po co najmniej 10 wypowiedziach (odpowiedziach) napisze poprawne odpowiedzi.
Zapraszam.
Jaka to firma?
Zebys choc slowo na temat napisal to nie, ino przesluchanie... Co, chcesz mnie
moze podkablowac? No dobra; Coca-Cola.
Konrad Anikiel
2008-11-28 15:21:38 UTC
Post by tornad
Zebys choc slowo na temat napisal to nie, ino przesluchanie... Co, chcesz mnie
moze podkablowac? No dobra; Coca-Cola.
Wiedziałem. Słowo honoru, zgadłem! No ale na jakie stanowisko
rekrutacja?
Konrad
Adrian S.
2008-11-28 17:22:08 UTC
Post by myszek
3. a teraz uwaga - rysujemy kwadrat 4x4, w calosci. Nalezy
podzielic go na 5 jednakowych czesci. Czas, start.
To jest w tym jakiś haczyk, bo ja bym podzielił na pięć prostokątów 0.8x4
kratki...

To pierwsze (z trzema synami) niestety zbyt łatwe, bo znane już od dziecka.
by Krzysztof Halasa
WM
2008-11-28 19:08:37 UTC
Post by tornad
Jest to swoisty test dla mlodych inzynierow, ktorzy winni miec wiedze z
roznych dziedzin czy dyscyplin naukowych.
To może ja dorzucę inne zadania testowe.

1.Na konopnej linie wisi ogromny ciężar.
Jak go podnieść bez dźwigni i lewarów?

2.Samochód nie może przejechać pod mostem
bo zaczepia parę centymetrów.
Co mozna doraźnie zrobić, żeby dało się przejechać?

3.Wieśniak musi przewieźć przez rzekę wilka, kozę i kapustę.
Łódka jednak jest za mała i może się w niej zmieścić
tylko jedno z trojga. Wilk, jeśli się go zostawi razem z kozą,
to ją pożre, jeśli zostawi się kozę i kapustę na jednym brzegu,
to koza zje kapustę. Jak poradzi sobie wieśniak z transportem?

To trzecie zadanie było bardziej rozwinięte.
Przedmiotów było więcej i niektóre stanowiły środek transportu.
Niestety nie pamiętam treści, dlatego dałem je w wersji
klasycznej mnicha Alkuina z ósmego wieku.

Pozdrawiam WM
venioo
2008-11-28 22:14:04 UTC
Post by WM
Post by tornad
[...]
Okręcać zawieszony obiekt - lina ulegnie skręceniu i podniesie ciezar.
Post by WM
2.Samochód nie może przejechać pod mostem
bo zaczepia parę centymetrów.
Co mozna doraźnie zrobić, żeby dało się przejechać?
Jak to tylko pare cm to mozna troche powietrza z opon spuscic.
Post by WM
[...]
Zabrac kapuste - koza poplynie za kapusta a wilk za koza? :)
Albo koza zjada kapuste, wilk zjada koze - pakujemy wilka z koza w
brzuchu i przewozimy :) Przewiezione beda wszystkie 3 obiekty :)
venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
-> http://venioo.ovh.org
--> http://veni00.fotka.pl
Robert Tomasik
2008-11-29 02:01:47 UTC
Post by venioo
[...]
Przewozimy na drugą stronę najpierw kozę. Wracamy i zabieramy kapustę.
Pozostawiamy kapustę na docelowym brzegu, ale powracając do łodzi zabieramy
kozę. Następnie zostawiamy kozę na pierownym brzegu i przewozimy wilka.
Wracamy po kozę i ją przewozimy.
WM
2008-11-29 09:02:10 UTC
Post by venioo
Post by WM
1.Na konopnej linie wisi ogromny ciężar.
Jak go podnieść bez dźwigni i lewarów?
Okręcać zawieszony obiekt - lina ulegnie skręceniu i podniesie ciezar.
A jeżeli nie mozna kręcić ciężarem?
Jest jeszcze inny sposób.
Post by venioo
Post by WM
2.Samochód nie może przejechać pod mostem
bo zaczepia parę centymetrów.
Co mozna doraźnie zrobić, żeby dało się przejechać?
Jak to tylko pare cm to mozna troche powietrza z opon spuscic.
Dobrze.
Post by venioo
Post by WM
[...]
Kolega Robert Tomasik podał dobre rozwiązanie.

Pozdrawiam WM
jakub tarczewski
2008-11-29 10:11:19 UTC
jeśli naturalne konopie -chlust H2O ;-)
WM
2008-11-29 10:33:49 UTC
Post by jakub tarczewski
Post by WM
Post by venioo
Okręcać zawieszony obiekt - lina ulegnie skręceniu i podniesie ciezar.
A jeżeli nie mozna kręcić ciężarem?
Jest jeszcze inny sposób.
jeśli naturalne konopie -chlust H2O ;-)
Brawo znakomita odpowiedź.

WM
el_mamuto
2008-11-29 11:47:00 UTC
A mam pytanie - czy odpowiedź prawdziwa, rozsądna
ale nie identyczna z odpowiedzią formalną była
uznawana za prawidłową?

Właz okrągły - a choćby ze względu ergonomii.

Cieżar na sznurze konopnym( w dalszej części wątku)
można rozbujać i wprowadzić w rezonans - też sie
podniesie ;-)
--
Mamut
http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut