[pyt] zamiana jednostek 1m3= ??? kWh
Piter
2005-02-16 11:05:34 UTC
hi, jak w temacie, potrzebuje wyliczyc koszt zuzycia 1m3 gazu a cene mam
podana za 1kwh, dzieki pozdro
Jan Konwak
2005-02-16 22:18:56 UTC
Hmm nie wiem jakim sposobem siê zdarzy³o, ¿e masz podan± cenê gazu z
jednostce kWh, bo w kWh podawane s± ceny owszem ale zu¿ycia pr±du, a tu mamy
do czynienia z gazem, którego zu¿ycie jest obliczane w m3, wiec cosik nie
gra ;)
Pozd
Pokos
Piter
2005-02-17 08:51:21 UTC
chwilowo przebywam w Wielkiej Brytanii, jednostak licznika gazowego jest m3
natomiast cena jest za 1kwh, chcialem wyliczyc ile mam do zaplaty po 1
miesiau, a rachunki sa co 3 miesiaca, ale jak to jest bardziej skomplikowane t
nbie ma sprawy poczekam na rachunek i wtedy sprawdze, pozdro
Michal Grodecki
2005-02-17 08:58:22 UTC
Post by Piter
[...]
Jesteś pewny że ta cena za 1 kWh to nie za prąd?
A jeżeli jednak za gaz to musisz skombinować wartość opałową (tak się to
chyba nazywa - ilość energii uzyskiwanej z jednostki objętości lub masy
paliwa). Wiesz ile ci gazu poszło w m^3 to wiesz ile energii w kJ z
niego uzyskałeś, a kJ na kWh to już chyba potrafisz przeliczyć.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
Piter
2005-02-17 11:06:22 UTC
Post by Michal Grodecki
Jesteś pewny że ta cena za 1 kWh to nie za prąd?
tak to za gaz, dzieki za podpowiedz, pozdro
Wlodzimierz
2005-02-20 14:07:19 UTC
Piter <***@poczta.onet.pl> napisał(a):

Kuzynka mieszka w Londynie i ma licznik gazowy z automatem do
wrzucania monet. Kiedyś pukała do sąsiadów, owinięta w ręcznik i namydlona,
żeby pożyczyć monety :-) , bo się nie wyrobiła z płukaniem.

WM
J.F.
2005-02-17 11:46:40 UTC
Post by Michal Grodecki
Post by Piter
[...]
Pewnie dokladnie tak jest.
A moze zapytac sasiada ?
Post by Michal Grodecki
[...]
Bedzie jedna mala trudnosc - wartosc opalowa bedzie podana w BTU :-)

Ja delikatnie ostrzegam - ogrzewanie podobno w GB wychodzi drogo i
jest powazna pozycja w budzecie. A rachunku nie wyrzucac po zaplaceniu
- bywa dowodem tozsamosci i zamieszkania :-)))

J.
Kuba_A
2005-02-20 11:25:39 UTC
Post by Piter
[...]
Ale do czego uzywasz tego gazu? Do opalania kotla? Do podgrzewania wody?
Przeciez nie zawsze ten sam metr szescienny da tyle samo energii. Chyba
ze po prostu jest to liczone przez wartosc opalowa, co z kolei jest dosc
zwodnicze.
No ale jesli tak jest to musisz napisac jaki do gaz.
Pozdrawiam
Tomasz
2005-02-20 21:09:33 UTC
1 m3 gazu ziemnego GZ50 to ok. 10 kWh energii cieplnej
Kuba_A
2005-02-21 21:04:52 UTC
Post by Tomasz
1 m3 gazu ziemnego GZ50 to ok. 10 kWh energii cieplnej
Minus straty, minus wplyw zanieczyszczen w gazie, minus wplyw warunkow
spalania (spalanie niezupelne, niecalkowite itp).
Z reszta kto to wie jakim gazem sie opalaja Anglicy :)
Łagoda
2005-02-21 18:57:50 UTC
Post by Piter
hi, jak w temacie, potrzebuje wyliczyc koszt zuzycia 1m3 gazu a cene mam
podana za 1kwh, dzieki pozdro
Jeden m3 gazu miejsckiego ziemnego GZ50 spalany w przeciętnym
"junkersie" domowym może dać ~8kWh (to już z uwzględnieniem sprawności
urządzenia). Sam spalasz ten gaz? A w ogóle to bez sensu. I jeszcze to że
kWh.. Angole to w BTU podaja przecierz. Nic nie rozumiem.
___________________________________________MAT________
Piter
2005-02-22 13:04:14 UTC
dlaczego bez sensu??
normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten
rachunek i 1m3=11.42kwh, pozdro
Łagoda
2005-02-23 08:55:25 UTC
Post by Piter
normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten
rachunek i 1m3=11.42kwh, pozdro
Ciekawe. A napisali co to za gaz?
___________________________________________MAT________
Kuba_A
2005-02-23 13:07:12 UTC
Post by Piter
dlaczego bez sensu??
normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten
rachunek i 1m3=11.42kwh, pozdro
Bez sensu bo przeciez nie da udowodnic ile zuzyles tych kWh, a bardzo
latwo udowodnic ile zuzyles m^3.
I bez sensu bo przeliczenie bezposrednio m^3 na kWh wg akademickiego
wzoru jest tylko modelem. W rzeczywistosci wartosc opalowa odbiega dosc
mocno od wartosci teorytycznej.
Ja chyba jednak wole placic za jednostke objetosci tego gazu.
Przynajmniej wiem ze nikt mnie w knia nie zrobi obliczajac jakies
pochodne wartosci wg nieznanych mi wzorow.
Pozdrawiam.
Wlodzimierz
2005-02-23 13:19:04 UTC
Post by Piter
normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten
rachunek i 1m3=11.42kwh,
Czy zawsze jest ten sam przelicznik? Może mają różne źródła pochodzenia gazu?
Wtedy podają każdorazowo przeliczniki, aby uniknąć pokusy obniżania wartości
opałowej poprzez domieszanie np azotu.

Pozdrawiam WM
Kimbar
2005-02-23 13:35:51 UTC
Post by Piter
normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten
rachunek i 1m3=11.42kwh,
Czy zawsze jest ten sam przelicznik? Mo¿e maj± ró¿ne Œród³a pochodzenia
gazu?
Wtedy podaj± ka¿dorazowo przeliczniki, aby unikn±æ pokusy obni¿ania
warto¶ci
opa³owej poprzez domieszanie np azotu.
To ma sens. Jest sobie stacja kontroli jako¶ci gazu i mówi: ,,w tym miesi±cu
gaz mia³ warto¶æ opa³ow± x, uby³o y'' i ufaæ wystarczy stacji kontroli, a
nie koniecznie dostawcy. U nas to bez ró¿nicy bo i tak wszystko idzie od
Iwana :-)

Pozdrawiam Kimbar
Łagoda
2005-02-23 17:07:37 UTC
To ma sens. Jest sobie stacja kontroli jakości gazu i mówi: ,,w tym
miesiącu
gaz miał wartość opałową x, ubyło y'' i ufać wystarczy stacji kontroli, a
nie koniecznie dostawcy. U nas to bez różnicy bo i tak wszystko idzie od
Iwana :-)
Nie-wartość opałowa znacznie się wacha z czasem. Mysle że to ma dużo
sensu co napisał Włodzimierz. Płacisz za energię dostarczona w postraci
gazu-im lepszy tym mniej go zużyjesz, ale liczy się to ile jesteś w stanie
ciepła z niego wytworzyć. Myśle że to bardzo solidne i uczciwe rozwiązanie.
___________________________________________MAT________
Kimbar
2005-02-24 11:13:22 UTC
Post by Kimbar
gaz mia³ warto¶æ opa³ow± x, uby³o y'' i ufaæ wystarczy stacji kontroli, a
nie koniecznie dostawcy. U nas to bez ró¿nicy bo i tak wszystko idzie od
Iwana :-)
Nie-warto¶æ opa³owa znacznie siê wacha z czasem.
Ale ¶redni± miesiêczn± jak±¶ ma.
Post by Kimbar
Mysle ¿e to ma du¿o
sensu co napisa³ W³odzimierz. P³acisz za energiê dostarczona w postraci
gazu-im lepszy tym mniej go zu¿yjesz, ale liczy siê to ile jeste¶ w stanie
ciep³a z niego wytworzyæ.
Toæ ja uwa¿am tak samo.
Post by Kimbar
My¶le ¿e to bardzo solidne i uczciwe rozwi±zanie.
Tylko w tym rzecz, ¿e kto¶ musi tê uczciwo¶æ gwarantowaæ. Kto¶ _niezale¿nie_
musi podawaæ jako¶æ gazu. Je¿eli bêdzie to robi³ tylko dostawca, to tak jak
napisa³ PeJot, bêdzie to polega³o tylko na Gentlemen's Agreement.

Pozdrawiam Kimbar
PeJot
2005-02-24 13:43:55 UTC
Tylko w tym rzecz, że ktoś musi tę uczciwość gwarantować.
A w czyich rękach w GP są zakłady gazownicze ?
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html
PeJot
2005-02-24 06:21:48 UTC
Post by Wlodzimierz
Wtedy podają każdorazowo przeliczniki, aby uniknąć pokusy obniżania wartości
opałowej poprzez domieszanie np azotu.
U nas pewnie by to robili nagminnie. Pewnikiem u Brytoli to takie
niedżentemeńskie :)