Do czego używa się młotka...
Lisciasty
2013-07-03 19:30:57 UTC
... z miedzianym łbem, 5kg?

L.
Bruno
2013-07-03 20:52:49 UTC
Post by Lisciasty
... z miedzianym łbem, 5kg?
L.
Gdy się nie chce krzesać iskier na ten przykład.
Albo gdy chce się mieć pewność że materiał młotka nie uszkodzi uderzanej
powierzchni.
--
Pozdrawiam!
Bruno
Maseł
2013-07-03 21:22:28 UTC
W dniu 2013-07-03 21:30, Lisciasty pisze:> ... z miedzianym łbem, 5kg?

Młotkiem stalowym zazwyczaj wbijam gwozdzie ze stali. Wiec miedzianym
pewnie gwozdzie z ...
Ciekawe co powie gógiel na haslo "młotek miedziany"?

http://narzedzia-esklep.pl/mlotek-miedziany-500g-hickory-p7025.html
Do elementów obrabianych z miękkiego materiału.

http://allegro.pl/mlotek-miedziany-2-kg-hickory-wysoka-jakosc-i3362101944.html
Stosować tylko do takich elementów obrabianych, które są miększe od łba
młotka. Nadaje sie do wyrównywania wałów i elementów roboczych oraz do
nastawiania narzędzi itd.

Ten tez jakby troche z miedzi a i zastosowanie ciekawe.....
http://beta-sklep.pl/mlotek-slusarski-nieiskrzacy-1000g-1370ba.html

A tu masz jeszcze ciekawsze:
http://www.kammar24.pl/mlotki-drewniane-miedziane-metalowe-c-2_1201_27_1222.html

Pozdro

Maseł
PeJot
2013-07-14 09:30:00 UTC
Post by Lisciasty
... z miedzianym łbem, 5kg?
Na przykład przy demontażu i montażu form wtryskowych.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Stefan J
2013-07-29 20:02:12 UTC
Post by Lisciasty
... z miedzianym łbem, 5kg?
L.
Przy wybiciu na przykład dużej kolumny stalowej "umocowanej" w otworze dużej płyty stalowej-młotki stalowe "nie dają rady". Zachowują się trochę jak ping-pongi-podskakują sprężyście do góry. Natomiast solidny młot miedzianny, lub tak zwana "babka"[kawałek pręta miedziannego którego używamy oburącz do uderzenia podobnego jak młotkiem] spelnia swoje zadanie wyśmienicie.Cała [prawie] energia uderzenia "idzie" w kolumnę...Dlatego między innymi używa się do demontażu form.

Staruszek
J.F
2013-07-31 12:10:16 UTC
Użytkownik "Stefan J" napisał w wiadomości
Post by Stefan J
[...]
Hm, skoro stalowy mlotek odskoczyl, to ped przekazal dwa razy wiekszy.
A skoro odskoczyl ... to podejrzewam ze po uderzeniu miedzianyn cala
energia ląduje w miedzi, bo forma najwyrazniej pracuje sprezyscie i
nie przyjmuje.

A ta nieprzyjeta energia ulatwia zadanie kolejnego uderzenia stalowym
mlotem.

Jesli do czegos sie uzywa miedzianego mlota, to do ochrony tej formy -
stal powgniata stal, miekka miedz raczej nie.

J.
Stefan J
2013-08-04 15:36:31 UTC
Post by Lisciasty
... z miedzianym łbem, 5kg?
L.
Napisałem co wiedziałem.Nie neguj faktów.Nie wybijesz stalowej kolumny osdadzonej w stalowej płycie inaczej niż miedzią -a na pewno nie stalą. Zamiast mnie negować spróbuj bo to czcza gadanina.

Stefan
J.F.
2013-08-04 19:52:22 UTC
Post by Stefan J
Napisałem co wiedziałem.Nie neguj faktów.Nie wybijesz stalowej
kolumny osdadzonej w stalowej płycie inaczej niż miedzią -a na
pewno nie stalą. Zamiast mnie negować spróbuj bo to czcza gadanina.
Ale jakiej kolumny, jakiej plycie i jak osadzonej ?

Zdziwilbym sie jednak gdyby stalowym mlotkiem sie nie dalo, chyba ze
rozbija koncowke kolumny i "nituje".

J.
k***@gmail.com
2013-08-05 13:04:04 UTC
Post by J.F.
Post by Stefan J
[...]
Pewno by się dało ale przy większym nakładzie pracy. Miedzią też rozklepiesz końcówkę stalowego pręta. Ona wcale taka miękka nie nie jest. Zwłaszcza jak jest ubita. Ma jeszcze ciekawą cechę. Przykleja się pod dużym naciskiem do stali. Jak nacisk ustąpi to się odkleja. Jest cięższa od stali, żeliwa. Stosunkowo twarda. Przykleja się i dlatego nie odskakuje. Każdy kto miał możliwość wybijania czegoś miedzianym młotkiem powie że komfort pracy jest dużo większy niż jak by stalowym albo żeliwnym to samo robić.