Jak one to robia
4***@gmail.com
2017-06-11 21:16:04 UTC
Przegladalem allegro i trafilem na cos takiego
Loading Image...&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic2401263.html&docid=OHi0dcQjnajUhM&tbnid=KO90KZ72e6e4lM%3A&vet=10ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEwAQ..i&w=512&h=384&hl=pl-PL&client=tablet-android-prestigio&bih=800&biw=1280&q=wype%C5%82nienie%20pryzmatyczne&ved=0ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEwAQ&iact=mrc&uact=8
Wyglada na odwrocenie sytuacji w ktorej policjant wrzucal z mostu do wody plyty chodnikowe i wychodzily na wodzie kolka. Obejrzalem kilka filmow na ktorych pokazane jest jak robia o innym ksztalcie. Detal jest maly i tani czyli zadne skomplikowane technologie nie wchodza w gre. Poza tym na filmach urzadzenia na skomplikowane nie wygladaja. Ot taka ciekawostka ze Polak potrafi jak ma zbozny cel.
J.F.
2017-06-11 21:34:48 UTC
https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fobrazki.elektroda.pl%2F9839480900_1350469529.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic2401263.html&docid=OHi0dcQjnajUhM&tbnid=KO90KZ72e6e4lM%3A&vet=10ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEwAQ..i&w=512&h=384&hl=pl-PL&client=tablet-android-prestigio&bih=800&biw=1280&q=wype%C5%82nienie%20pryzmatyczne&ved=0ahUKEwj6ts2U2bbUAhUEuRQKHTA9D8UQMwgwKAEwAQ&iact=mrc&uact=8
[...]
No widzisz - a pisales, ze za komuny sie ludziom nie chcialo :-)

J.
4***@gmail.com
2017-06-12 09:20:05 UTC
Chyba nie nadazam ale nie widze zwiazku z komuna, chceniem i gwiazdkami z drutu. Raczej drutu kwasoodpornego nie bylo w sklepach a teraz jest.
J.F.
2017-06-12 09:36:18 UTC
Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
Post by 4***@gmail.com
Chyba nie nadazam ale nie widze zwiazku z komuna, chceniem i
gwiazdkami z drutu. Raczej drutu kwasoodpornego nie bylo w sklepach a
teraz jest.
Miedz lepsza ! :-)

ALe pisales, ze jak Polak ma zbozny cel, to sie postara, a czyz moze
byc bardziej zbozny, gdy wodka na kartki ?

Choc przyznaje - nie znalem ludzi, ktorzy by wtedy pedzili, moze na
sklepowa starczalo, moze w pewexie byla tansza, moze kara odstraszala,
a moze pedzic dobrze nie umieli i wychodzil plyn okropny ...

J.
4***@gmail.com
2017-06-12 12:16:58 UTC
Bardziej mnie interesuje jak to robia. W zasadzie mozna kupic automat do robienia sprezyn, zaprogramowac na taki ksztalt i niech robi. Tylko ze taki automat kosztuje majatek i marna wydajnosc bedzie mial. On raczej do takiej produkcji ze sprezynke asprzedaje sie za 5 groszy. A pewno kilkadziesiat sprezynek do spirytusu kosztuje 5 groszy. Jakies teorie na elektrodzie sa. Dla mnie malo wiarygodne bo mam oczy i na filmach w necie sie nie potwierdzaja. Jakis ruski teoretyk na filmie tlumaczy ze jak trzpien na ktorym sie drut nawija bedzie zaostrzony w trojkat o katach 55 stopni to wyjda gwiazdki. Jakos te trzy boki pod katem 55 stopni nie pasuja do mojego sposobu widzenia swiata
J.F.
2017-06-12 12:55:01 UTC
Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
Post by 4***@gmail.com
Bardziej mnie interesuje jak to robia.
W zasadzie mozna kupic automat do robienia sprezyn, zaprogramowac na
taki ksztalt i niech robi.
Tylko ze taki automat kosztuje majatek i marna wydajnosc bedzie mial.
Nie widziales na YT jak sie uwija ? :-)
Post by 4***@gmail.com
[...]
Imo to jednak dobrze tlumacza na elektrodzie. Trojkatny trzpien, o
zaokraglonych rogach, nawijasz drut, a sprezystosc zrobi reszte.
Zeby z tego taka ladna gwiazdka wyszla, to trzeba sie troche
nadobierac, ale przeciez nie musi byc az tak ladna gwiazdka.
Tak czy inaczej - rozegnie sie troche po zdjeciu i bedzie gwiazdka.

J.
J.F.

J.
4***@gmail.com
2017-06-12 14:49:37 UTC
Widzialem te i inne filmy. Na wszystkich wychodzi im cos czemu do gwiazdki daleko. W zaokraglenie krawedzi tego na czym sie nawija specjalnie nie wierze bo sa zdjecia gwiazdek na ktorych widac ze krawedzie byly ostre. No i jak zrobic zeby sprezysty drut nie odwinal sie po pierwszym zwoju, w takiej sytuacji maszyna przestanie dzialac bo drut spadnie.
J.F.
2017-06-12 15:02:07 UTC
Post by 4***@gmail.com
Widzialem te i inne filmy.
Na wszystkich wychodzi im cos czemu do gwiazdki daleko.
Kwestia dlugosci spiralki i kata odgiecia.
Post by 4***@gmail.com
W zaokraglenie krawedzi tego na czym sie nawija specjalnie nie wierze
bo sa zdjecia gwiazdek na ktorych widac ze krawedzie byly ostre.
Fotki tych spiralek, ktore dales sugeruja, ze giecie bylo lagodne.
Miedziany drut na ostrym trojkacie to sie IMO lepiej zegnie, ale moze
nierdzewny jest lepszy.
Post by 4***@gmail.com
No i jak zrobic zeby sprezysty drut nie odwinal sie po pierwszym
zwoju, w takiej sytuacji maszyna przestanie dzialac bo drut spadnie.
Jak widzisz dziala :-)
Musisz sprobowac sam :-)

J.
4***@gmail.com
2017-06-12 15:14:20 UTC
Loading Image...&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsprezynkipryzmatyczne.pl%2Fsprezynki-pryzmatyczne-kwasoodporne-7-katne.html&docid=8j0a2c4vVM5zBM&tbnid=XGd-NJGAArSwZM%3A&vet=1&w=900&h=500&hl=pl-PL&client=tablet-android-prestigio&bih=800&biw=1280&ved=0ahUKEwiEl_jMy7jUAhWOLlAKHSTmC_IQxiAIHSgC&iact=c&ictx=1
Tutaj nie byly lagodne. Wez pod uwage ze to ma ze cztery milimetry srednicy.
4***@gmail.com
2017-06-12 15:29:22 UTC
Jak bym mial drut to bym sprobowal. Ale to trzeba pewno kupic drutu za stowe, az taki ciekawy nie jestem. Co nie zmienia faktu ze ciekawy jestem jak to robia.