Gwintowanie twardej stali
Pawel "O'Pajak"
2018-05-28 11:56:15 UTC
Powitanko,

No właśnie, jak to się robi? Małe, powiedzmy M3 w stalach 50HRC, czy
twardszych. Rozhartowuje się przed? Jakieś super gwintowniki? Wiem, że
do większych M używa się 5 "piórowych", ale takiego M3 to sobie nie
wyobrażam. Klasyczny 3 piórowy się łamie.
Przy toczeniu każą nie chłodzić i dać duży wiór, a przy gwintowaniu?
Smarować?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
4***@gmail.com
2018-05-28 15:44:33 UTC
Robia przed hartowaniem. Przed hartowaniem takie stale sa tylko troche twardsze od stali klamkowej. Bez problemow daje sie je ciac pilka, pilowac pilnikiem, gwintowac itp.
J.F.
2018-05-28 19:15:57 UTC
Post by 4***@gmail.com
Robia przed hartowaniem. Przed hartowaniem takie stale sa tylko troche twardsze od stali klamkowej. Bez problemow daje sie je ciac pilka, pilowac pilnikiem, gwintowac itp.
Gwintowniki do zeliwa sa.

J.
4***@gmail.com
2018-05-29 11:19:58 UTC
I co z tego?
J.F.
2018-05-31 06:18:25 UTC
Post by 4***@gmail.com
I co z tego?
Nie trzeba odpuszczac.

J.
4***@gmail.com
2018-05-31 11:31:45 UTC
A gdzies napisal ze gwint ma byc w zeliwie?
cef
2018-05-31 19:52:05 UTC
Post by J.F.
Post by 4***@gmail.com
I co z tego?
Nie trzeba odpuszczac.
A gwintowniki do żeliwa są z twardej czekolady
i rozjeżdżają 50HRC na luzaku.
Co tam znowu wymyśliłeś?

WM
2018-05-29 11:52:37 UTC
Post by Pawel "O'Pajak"
[...]
Piszą, że stal NW1 jest dobra na gwintowniki.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_narz%C4%99dziowa_stopowa_do_pracy_na_zimno

Tu są informacje o hartowaniu i odpuszczaniu NW1.
https://multistal.pl/upload/nc11/NW1.pdf
hartowanie TAK temp. 780 – 800 [oC] woda
odpuszczanie TAK temp. 200 – 320 [oC]

Twardość w stanie ulepszonym - 64 HRC
w stanie zmiękczonym - 230 HB

WM
4***@gmail.com
2018-05-30 14:25:11 UTC
Moze napiszesz po co Ci informacja. Czy chcesz sie tylko dowiedziec czy masz cos twardego w czym potrzebujesz zrobic gwint?
WM
2018-05-31 08:41:00 UTC
Post by Pawel "O'Pajak"
Powitanko,
No właśnie, jak to się robi? Małe, powiedzmy M3 w stalach 50HRC, czy
twardszych. Rozhartowuje się przed?
Tu są dane o odpuszczaniu i hartowaniu tej stali:
http://www.uddeholm.pl/polish/files/Stavax_Supreme.pl.pdf

WM