Przedłużacz z przetwornicami napięcia.
Andrzej S
2017-06-16 11:07:18 UTC
Musząc spawać jakieś 200 m od domu zastanawiam się, czy ktoś
wymyslil przedłużacze wysokoprądowe, które na jednym koncu
mialyby istotne podwyższenie napięcia, pewnie zmiane czestotliwosci,
na drugim doprowadzenie do standardu.

Gdyby to zrobić profesjonalnie, obezpiecznikować, dobrać odpowiednie
izolacje, napisać instrukcje, ...

pozdro
A S
4***@gmail.com
2017-06-16 11:30:03 UTC
Taniej od takiego przedluzacza wyjdzie kupienie agregatu pradotworczego albo uzywanej spawarki napedzanej silnikiem spalinowym. Po robocie spawarke albo agregat mozna sprzedac. O tym ze agregat mozna wypozyczyc nie wspomne.
J.F.
2017-06-16 13:05:44 UTC
Post by Andrzej S
Musząc spawać jakieś 200 m od domu zastanawiam się, czy ktoś
wymyslil przedłużacze wysokoprądowe, które na jednym koncu
mialyby istotne podwyższenie napięcia, pewnie zmiane czestotliwosci,
Ale po co zmieniac standard ?
Post by Andrzej S
na drugim doprowadzenie do standardu.
Gdyby to zrobić profesjonalnie, obezpiecznikować, dobrać odpowiednie
izolacje, napisać instrukcje, ...
to by byly za drogie i kosztowaly wiecej niz 200m kabla stosownej
grubosci.

No ale do Szwecji to mamy linie DC.

J.
Jacek
2017-06-16 19:26:01 UTC
Post by Andrzej S
[...]
Ja mam tanią spawarkę inwerterową i czasami zdarza mi się używać kilku
przedłużaczy (rekord miałem chyba 100 m). Spawa normalnie i nic złego
się nie dzieje. Kiedyś miałem samoróbkę transformatorową i tam wyraźnie
się czuło spadek napięcia, ale elektrodą 2,5 mm też jeszcze się dało.
Jacek
PeJot
2017-06-17 17:48:00 UTC
Post by Andrzej S
[...]
Toby wyszła linia wysokiego napięcia :)
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem
Konrad Anikiel
2017-06-19 06:20:10 UTC
Post by Andrzej S
[...]
Z dwóch transformatorów od mikrofali możnaby coś takiego sklecić. Mocy raczej za mało, ale jako proof of concept, że się da, to czemu nie. Tylko to trzeba będzie przesyłać linią napowietrzną, bo kabel z izolacią która to wytrzymie będzie grubszy od takiego na 230V. No czyba że jakieś wynalazki Tesli zaczniesz budować :-)